Social Items

Calon Pkr Parlimen Port Dickson

Pilihan raya kecil Parlimen Port Dickson 2018 merupakan pilihan raya kecil yang keempat selepas Pilihan Raya Umum Malaysia ke-14. Pilihan Raya Kecil PRK Parlimen Port Dickson bakal menyaksikan pertandingan tujuh penjuru antara calon Pakatan Harapan PH PAS dan Bebas.


Tumpang Sekole Langkah Pd Pas Nak Kuda Mic Ganggu Anwar

Pilihan Raya kecil ini diadakan pada 13 Oktober 2018.

Calon pkr parlimen port dickson. Hari penamaan calon PRU14 akan berlangsung besok 28 April manakala hari pengundian jatuh pada 9 Mei. Momentum kemenangan Parti Keadilan Rakyat di Parlimen Teluk Kemang turut berlaku di DUN Port Dickson dengan kemenangan YB Ravi al Munusamy. Terdapat 12 pilihan raya kecil PRK yang diadakan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya SPR selepas Pilihan Raya Umum ke-14 PRU-14 yang diadakan pada 9 Mei 2018 lalu.

Parlimen Port Dickson sebelum ini. Bekas menteri besar calon Bebas Isa Samad Negeri Sembilan pilihan raya kecil Port Dickson PRK PRK Port Dickson UMNO. Parti Islam Se-Malaysia PAS telah mengumumkan calon-calon yang akan bertanding dalam PRU14 akan datang di Negeri Sembilan.

Rajagopalu dan calon Bebas Jeeva Kumar Marimuthu. PRKPortDickson LIVE Pengumuman calon PRK Parlimen Port Dickson oleh Pegawai Pengurus PRK PD Khairy Maamor. 81 Views 0 0.

YB DATO SERI ANWAR BIN IBRAHIM. Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat PKR yang juga calon bagi Pakatan Harapan Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama calon PAS dan Bebas bergambar bersama selepas majlis pengumuman oleh pihak Suruhanjaya Pilihan Raya SPR pada hari penamaan calon bagi Pilihan Raya Kecil PRK Parlimen Port Dickson di Dewan Majlis Perbandaran Port Dickson MPPD Port Dickson Negeri Sembilan. Seramai tujuh calon disahkan bertanding pada Pilihan Raya Kecil PRK Parlimen Port Dickson.

YB DATO SERI ANWAR BIN IBRAHIM. Pertempuran yang dikira sengit itu telah berpihak kepada YB Ravi dengan majoriti 733 undi yang menewaskan calon Barisan Nasional Dato T. PORT DICKSON 29 Sept Pilihan Raya Kecil PRK bagi kerusi Parlimen P132 Port Dickson menyaksikan pertandingan tujuh penjuru antara calon Pakatan Harapan PH Pas dan lima calon Bebas.

Pegawai Pengurus Pilihan Raya Kecil PRK Port Dickson Khairy Maamor mengumumkan calon-calon yang bertanding dalam PRK itu di Dewan Majlis Perbandaran Port Dickson. PAS UMUMKAN CALON ANAK MUDA WAKILI PARLIMEN PORT DICKSON. You disliked this video.

Book the Best deals for 2021. Thanks for the feedback. Published Sep 29 2018.

Ahli Parlimen Port Dickson sebelum ini Datuk Danyal Balagopal Abdullah mengosongkan kerusi tersebut pada 12 September lepas untuk memberi laluan kepada Anwar untuk kembali ke Dewan Rakyat. Pengumuman tersebut telah disempurnakan oleh Ustaz Haji Mustaffa Daharun Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan di Kompleks Latihan Islam. Tambahan pula PRK berkenaan mestilah dilaksanakan atas alasan-alasan munasabah iaitu kematian penyandang perletakkan jawatan dan perintah mahkamah.

Ini kerana calon yang diumumkan sebelum. Pertandingan itu disahkan selepas Pengurus Pilihan Raya Parlimen Port Dickson Khairy Maamor mengumumkan senarai calon yang bertanding pada pukul 11 pagi ini. Beliau membuat pengumuam itu selepas tempoh proses penamaan calon ditutup pada jam.

Calon PRK Parlimen Port Dickson Datuk Seri Anwar Ibrahim tiba dan mula memasuki kawasan pusat penamaan calon di Dewan Majlis Perbandaran Port Dickson pagi ini. Share it with your friends. Tinggal beberapa jam sebelum penamaan calon pilihan raya umum ke-14 PRU14 bermula PKR terpaksa mencari calon baru untuk Parlimen Port Dickson.

Pilihan Raya ini diadakan berikutan penyandangnya Laksamana Muda Dato Danyal Balagopal Abdullah B telah meletak jawatan pada 12 September 2018. Kesemua enam calon Pilihan Raya Kecil PRK Parlimen Port Dickson akur dengan kekalahan mereka kepada calon Pakatan Harapan PH Datuk Seri Anwar Ibrahim. CALON BERTANDING BAGI PARLIMEN P132 PORT DICKSON 1UST MAHFUZ ROSLAN PAS 2DATO DANYAL BALAGOPAL PKR 3DATO VS MOGAN BN RENUNGAN BUAT UMMAT ISLAM PENGUNDI DI P132 PARLIMEN PORT.

Pengumuman calon PRK Parlimen Port Dickson. Kesemuanya turut mengucapkan terima kasih kepada pengundi yang memberikan undi kepada mereka meskipun ada dalam kalangan calon pertama kali menyertai pilihan raya.


Perang Bendera Poster Meriah Menjelang Pengundian Awal Hari Ini Utusan Borneo Online


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar