Social Items

Calon Parlimen Sg Siput Pru14

Ahli Parlimen Sungai Siput Dr Michael Jeyakumar Devaraj memberitahu Malaysiakini bahawa anggota cawangan mempertimbangkan kemungkinan menarik diri selepas pengesahan semalam bahawa Pakatan. Diantara calon2 MIC yg disebut-sebut akan bertanding di Sg Siput ialah Dtk VelpariDatuk Sothinathan dan Thangarani.


Michael Jeyakumar Devaraj

Bagaimanapun DUN Lintang juga dalam parlimen Sungai Siput diwakili Datuk Dzolkafly Harun daripada BN yang menang dengan majoriti 3977 undi.

Calon parlimen sg siput pru14. Berikut adalah senarai calon PRU14 Kedah bagi kerusi Parlimen dan DUN. Kerja memancing undi giat dijalankan. PARTI KEADILAN RAKYAT PKR BARISAN NASIONAL BN PARTI ISLAM SE MALAYSIA PAS PARTI TINDAKAN DEMOKRATIK DAP PARTI WARISAN SABAH WARISAN.

STATISTIK KESELURUHAN bagi PARLIMEN PRU14. Michael Jeyakumar Devaraj ialah ahli PSM tetapi beliau telah bertanding di bawah panji PKR kecelaruan dalam kalangan parti pembangkang juga menyebabkan PKR mahu meletakkan calon sendiri di Sungai Siput. Barisan Nasional BN mensasarkan kemenangan 3-0 di Parlimen Sungai Siput Perak pada Pilihan Raya Umum Ke-14 PRU14 9 Mei ini.

Parlimen Sg Siput akan menyaksikan sekurang-kurangnya pertandingan 3 penjuru dlm PRU kali ini. Hari mengundi menjelang tiba. Parti politik mengemukakan hulubalang masing-masing.

Suruhanjaya Pilihan Raya SPR telah mengumumkan keputusan penuh Pilihan Raya Umum Ke-14 PRU14 di mana menyaksikan Barisan Nasional BN kecundang ditangan Pakatan Harapan Harapan. Seramai 222 orang dari 222 ahli dewan telah mengangkat sumpah jawatan. Parlimen DUN Negeri Sila Pilih Negeri PERLIS KEDAH KELANTAN TERENGGANU PULAU PINANG PERAK PAHANG SELANGOR WP.

6 Sepanjang Kempen PRU14 selama 9 hari DrKumar PSM hanya menentang dan mengutuk PKR sahaja. 5 Sentiasa mementingkan Parti Sendiri dalam semua program di Parlimen Sungai Siput. 8 DrKumar telahpun diikat oleh JawatanKuasa PSM kawasan Sungai Siput.

Daripada 222 kerusi Parlimen yang dipertandingkan gabungan empat parti yang membentuk Harapan iaitu Bersatu PKR PAN dan DAP dan menggunakan logo PKR pada PRU. Calon MIC yang bertanding kali ini ada harapan untuk menang dengan syarat tidak ada yg sabotaj kerana tidak terpilih sebagai calon. Ia diputuskan berikutan tindakan Parti Sosialis Malaysia PSM yang mengumumkan akan bertanding di kerusi DAP di Perak pada PRU14 Memandangkan PSM telah membuat pengumuman sendiri untuk bertanding di kerusi-kerusi DAP Pakatan Harapan PH akan bertanding di Parlimen Sungai Siput supaya ia memberi peluang kepada pengundi di Sungai Siput membuat pilihan yang.

Namun Ketua Cawangan dan ahli Sungai Siput enggan menerima pencalonan itu kerana mahu pemimpin seperti Vell Paari yang juga merupakan anak bekas Presiden MIC Tun S. 7 DrKumar lebih bermesra dengan Calon BN Dato Seri Devamany berbanding dengan calon lain. Blok Kerajaan memiliki 114 kerusi parlimen.

Page ini adalah platform untuk Pengundi Pengundi dan Rakyat Kawasan Parlimen P062 Sungai SiputPerak untuk. Walaupun Ahli Parlimen sedia ada Dr. Ketua UMNO Bahagian Sepang Datuk Marsum Paing sentiasa prihatin terhadap masalah rakyat Sepang.

PUTRAJAYA NEGERI SEMBILAN MELAKA JOHOR WP. Beliau calon Barisan Nasional Parlimen Sepang. Pengerusinya Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kemenangan itu perlu dicapai BN setelah 10 tahun Sungai Siput tidak mengecap kemajuan.

Ini adalah senarai anggota Dewan Rakyat Dewan Perwakilan Parlimen Malaysia ke-14. Kedamaian dengan sawah padi luas terbentang kelapa sawit menghijau dan pekan nya yang sederhana serta masyarakat diantara kehidupan. Antara yang dicalonkan PKR Sungai siput ialah seorang jurulatih taekwando.

Parlimen P062 Sungai Siput Perak. Ahli Dewan Rakyat Parlimen Malaysia ke-14. Daripada Wikipedia ensiklopedia bebas.

Pemilih Berdaftar Yang Mengambil Bahagian Dalam PRU14. Berikutan itu Mohana melahirkan rasa gembira kerana beberapa calon wanita akan diketengahkan untuk bertanding pada PRU14. CALON PARLIMEN PRU14 TANJONG KARANG Tanjung Karang.

Kawasan ini sudah bersedia untuk diambil alih oleh BN. Pada PRU13 DUN Jalong dimenangi Loh Sze Yee daripada DAP menewaskan calon BN Liew Yew Aw dengan majoriti 6769 undi manakala Parlimen Sungai Siput kini dipegang Michael Jeyakumar Devaraj daripada PKR. PRU14 l PSM memutuskan akan kekal bertanding mempertahankan kerusi Parlimen Sungai Siput selepas sebelum ini mempertimbangkan untuk menarik diri.

Samy Vellu mewakili kawasan itu.


Malaysiakini Presiden Mca Mic Gerakan Kecundang Dalam Pru14


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar